mandag 4. mai 2015

Men denne sterkt forkortede versjonen fikk jeg inn i Aftenposten 27. april 2015.
Og jeg takker for det. (Les forrige innlegg!)

Arbeiderpartiets glemte løftebrudd

Hvorfor skårer Ap så høyt på meningsmålingene? Se tilbake på noe av det de ikke fikk gjort i alle sine år ved makten.
-          - Klarte Ap å få eldreomsorgen til å skinne? De ønsket ikke å øremerke midler til eldreomsorgen, noe som vi har sett grelle eksempler på i ettertid.                                             
-         -  I regjering fikk Ap sterk kritikk for å nedlegge lokale sykehus. Nå snur de om!
-          - Hva med de mange nedslitte skolene? En kartlegging i 2008 av nærmere 3000 skolebygninger viste fuktskader, manglende ventilasjon, vegger som ramlet ned, tak med lekkasjer, og elendige toalettforhold. 4500 elever hadde klasserommet sitt i en brakke. Skoler ble stengt på dagen av Arbeidstilsynet. Fra 2008 til 2013 hadde de hatt god tid til å rette opp noe av dette. Ble det gjort?
-          - Den sittende regjering fikk nylig sterk kritikk for å tilbakeholde info. De rød-grønne hadde i 2008 avslått innsyn i 9355 saker!
-          - Hva med veiutbygging og vedlikehold? En skam!
-          - Hadde vi et effektivt politi under Ap? Vi fikk se beviser på det motsatte. 

     Nå lover de igjen, og mange går på limpinnen.  Ikke jeg! Nå må Ap også innfri løfter!  

     Tove Steinbo, Oslo                                                                                                                               Forfatter og foredragsholder.

2 kommentarer:

  1. Norge har blitt feilstyrt i mange år og det er forunderlig at ikke flere av det norske folk har gjennomskuet vannstyringen som har pågått. Det er med glede at jeg ser at endelig er det en person som har forstått hva som skjer og hvorfor, og som er villig til å skrive om dette. Leste nylig artikkelen "Sykehusskandalen" i Akers Avis Groruddalen. Denne artikkelen skulle ha vært publisert som flyveblad over hele landet. Takker så mye for en artikkel som gir et sannferdig og riktig bilde av den feilslåtte politikk som er ført i de siste årene. Ønsker deg lykke til med flere artikler som belyser dette temaet. Meget bra formulert, nesten som jeg skulle ha sagt dette selv. Med hilsen F.R.F

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, hyggelig kommentar.
      Som du ser lå denne bloggen lenge nede. Jeg syntes det ble for mye negativt å ta tak i. Men nå er jeg oppfordret til å starte igjen. Så det blir vel et og annet innlegg.
      Har du lest boken min? Hvis ikke kan du få et eksemplar av meg hvis du vil. Men jeg vet jo ikke hvem du er. Send meg en e-post hvis du er interessert. Jeg skal i så fall ikke røpe din identitet hvis du ikke ønsker det. tove@steinbo-dialog.no. Hilsen Tove

      Slett